Vyzkoušejte si DEMO simploSHOP
  • Úvod
  • Blog
  • Elasticsearch v headless obchodech: Rychlé vyhledávání pro vaše zákazníky

Elasticsearch v headless obchodech: Rychlé vyhledávání pro vaše zákazníky

Funkce vyhledávání na e-shopech je často podceňovaným bodem v celkovém uživatelském zážitku. Ať už se potenciální zákazníci snaží najít článek na blogu na konkrétní téma nebo prochází e-shopem a hledají produkty, může být přítomnost vyhledávače na webu přínosná. Seznamte se s vyhledávačem Elasticsearch a zjistěte, proč byste jej měli implementovat i na své stránky.

10 minut

Boris Štrbák Boris Štrbák

Elasticsearch v headless obchodech: Rychlé vyhledávání pro vaše zákazníky

 

Většina uživatelů je již léta zvyklá používat vyhledávací weby; typickým příkladem je Google, který denně zpracuje přibližně 5,8 miliardy vyhledávání. Uživatelé očekávají, že stránky, které navštíví, nabídnou odpověď na jejich vyhledávací dotaz.
Také velké e-commerce projekty zahrnují tuto vyhledávací funkci na svých webech - prostřednictvím Elasticsearch.
Málokdo však ví, že Elasticsearch je víc než jen vyhledávač.

Co je Elasticsearch?

Elasticsearch je analytický a vyhledávací engine, který poskytuje funkce vyhledávání pro webové aplikace, včetně blogů nebo e-shopů. Je distribuovaný, open-source, postavený na Apache Lucene a napsaný v jazyce Java.
Elasticsearch je také jednou ze součástí open-source sady nástrojů známé jako ELK Stack. Dalšími součástmi této sady jsou Logstash a Kibana a společně poskytují funkce pro zpracování, ukládání, obohacování, vizualizaci a analýzu dat.

Funkce Elasticsearch

Elasticsearch se používá k dotazování a analýze dat různých typů, strukturovaných i nestrukturovaných.
Na rozdíl od jiných vyhledávacích nástrojů, které se spoléhají na textové vyhledávání, poskytuje Elasticsearch rychlé odpovědi na vyhledávání pomocí stejné technologie jako Google, nazývané inverzní indexování, a dalších špičkových algoritmů.
Elasticsearch poskytuje vysoký výkon, distribuovanou architekturu, škálovatelnost a rychlost.
Analyzuje miliardy datových bodů během několika sekund a poskytuje agregace pro zkoumání trendů a vzorců v datech.

Jak Elasticsearch funguje?

JSON dokumenty

V Elasticsearch jsou data uložena jako JSON dokumenty a rozdělena do polí podobně jako řádky a sloupce v databázi. Příkladem dokumentů mohou být články na blogu nebo záznam o pracovní pozici popisující pracovní pozice.

Databáze = index

Index je podobný databázi a představuje sbírku dokumentů s podobnými vlastnostmi nebo charakteristikami. Elasticsearch tento dokument uloží a přidá k němu odkaz, díky němuž je možné v indexu vyhledávat.

Data v indexu nejsou uložena přímo jako řetězce. Místo toho jsou dokumenty rozděleny na jednotlivá hledaná slova a tato slova jsou mapována na dokumenty.

  • Příklad z praxe: Pokud chcete v encyklopedii najít všechny případy, kde je zmíněno slovo "člověk", máte dvě možnosti. Prohledat celou knihu nebo se podívat do seznamu na konci knihy, který katalogizuje všechna slova zmíněná v encyklopedii. Data v Elasticsearch jsou uložena podobně jako index encyklopedie, což umožňuje Elasticsearch rychle najít nejlepší shody i při prohledávání velkých souborů dat.

Výhody Elasticsearch

Optimalizace uživatelského zážitku (UX)

Elasticsearch usnadňuje prohledávání velkých objemů dat. Tato data lze nejen prohledávat, ale Elasticsearch je také organizuje a filtruje, aby jim dodal kontext.
Poskytuje strukturu, která spojuje různorodé zdroje dat do jednoho pohledu. Při vyhledávání na e-commerce webových stránkách  může Elasticsearch posunout produkty s největší popularitou nebo pětihvězdičkovým hodnocením na začátek výsledků vyhledávání.

Zvyšuje angažovanost návštěvníků

Udržování návštěvníků v angažovanosti může v některých případech znamenat rozdíl mezi tím, zda se stanou pouhými návštěvníky, nebo platícími zákazníky.
Elasticsearch pomáhá návštěvníkům najít věci, které hledají, rychleji než při pouhém procházení.
Vestavěné funkce mu také umožňují opravovat překlepy, korigovat pravopisné chyby a dokonce automaticky doplňovat vyhledávání, které zákazníci hledají.

Zprávy o výsledcích vyhledávání

Výsledky vyhledávání nebo sestavy v Elasticsearch jsou vylepšeny možností zavést různé metody třídění a váhy. Umožňuje také pokročilé dotazování, které uživatelům umožňuje získat kombinaci dotazů a vrátit přesnější výsledky vyhledávání.
Funkce pokročilého vyhledávání, zejména na vytížených e-commerce webech nebo v podobných aplikacích, které hojně využívají aspektové vyhledávání, jsou na straně serveru náročné na zdroje. Středně vytížený web může zaměstnat server poskytováním informací o vyhledávání zpět uživatelům.
Elasticsearch má vestavěnou podporu škálování na více serverů, a to buď za účelem rozšíření kapacity, nebo zajištění potřebné ochrany při selhání. Toho dosahuje pomocí takzvaných "shardů", které rozdělují data a zajišťují jejich integritu (jednoznačné zdroje pravdy).

Škálovatelnost

Elasticsearch je distribuovaný systém, což znamená, že roste spolu s vaším e-commerce projektem. Pokud máte rozsáhlý katalog produktů nebo hodně zákazníků, Elasticsearch snadno zvládne zvýšenou zátěž.

Výhody Elasticsearch pro e-commerce

V dnešním rychlém světě e-commerce je rychlé vyhledávání klíčovým faktorem obchodního úspěchu. Zákazníci očekávají okamžité výsledky a efektivní vyhledávání, které jim pomůže najít to, co hledají, v co nejkratším čase.

Méně opuštěných košíků

Pokud zákazníci rychle najdou, co hledají, je méně pravděpodobné, že opustí nákupní košík, aniž by dokončili nákup.
Pokud zákazníci snadno najdou, co hledají, je pravděpodobnější, že budou pokračovat v prohlížení a objevování dalších produktů.

Optimalizace katalogu produktů

Elasticsearch umožňuje snadno přidávat funkce, které optimalizují katalogy produktů. Při vytváření filtrů, faset a agregací v katalogu produktů se zvyšuje jednoduchost, aby uživatelé mohli zúžit širší kategorie a najít to, co hledali.

Rychlá odezva

Vyhledávače musí projít spoustu informací, aby našly to, co zákazník hledá. Tato složitost se zvyšuje, pokud existují produkty s různými funkcemi nebo doplňky. Díky Elasticsearch můžete dosáhnout rychlejší odezvy na dotazy týkající se produktů a komplexních dotazů na jejich vlastnosti.

Vícejazyčné vyhledávání

Pokud váš e-commerce podporuje více jazyků, Elasticsearch zvládne vyhledávání v různých jazycích.

Aktualizace v reálném čase

Dokumenty v Elasticsearch jsou ukládány téměř v reálném čase. Pokud je záznam o produktu přidán nebo odebrán, například při aktualizaci systému, nebo pokud byla odstraněna poslední skladová položka, jsou změny automaticky detekovány a promítnuty do výsledků vyhledávání.

Výhoda oproti konkurenci

V konkurenčním e-commerce prostředí může rychlé vyhledávání poskytnout firmě výhodu před konkurencí, která takové účinné vyhledávací nástroje nemá.

Zvýšení konverzí

Místo toho, aby zákazníci museli proklikávat nebo procházet rozsáhlý katalog, aby našli jeden produkt nebo blízké produkty, může Elasticsearch zobrazit položky, které návštěvník hledá, na několik kliknutí.
Zlepší se uživatelský zážitek a s ním i možnost vyššího konverzního poměru.

Responzivita

Rychlé vyhledávání je klíčové pro mobilní uživatele, kteří často nakupují na cestách a nemají čas na dlouhé hledání.

Elasticsearch a content marketing

Rychlé vyhledávání

Díky Elasticsearch je vyhledávání v rozsáhlém obsahu webových stránek rychlé a poskytuje přesné informace s minimálním úsilím, takže návštěvníci mohou rychle provádět své akce.

Opravy chyb

Jak často se vám stává, že zadáte špatný vyhledávací dotaz, ale vyhledávač přesto ví, co chcete najít? Elasticsearch umožňuje návštěvníkům webu dělat pravopisné chyby a vždy najde informace, které hledali.
Také díky tomu můžete navrhovat alternativní vyhledávání na základě předchozích vyhledávání. Zobrazí se navrhované výrazy a kategorie, které odpovídají záměru návštěvníka webu při vyhledávání.

Analýza v reálném čase

Elasticsearch umožňuje vytvářet analýzy v reálném čase, které poskytují jedinečné informace o zákaznících.

Získejte náskok před konkurencí, držte krok s trendy a co nejdříve implementujte Elasticsearch ve svém e-commerce projektu. 

Spojte se s námi a probereme možnosti, které máte k dispozici.

Kontaktujte nás
Sdílejte článek

Články do e-mailu

Odborné články o ecommerce. Žádná reklama.